سفارش تبلیغ
صبا ویژن



تحقق حماسه اقتصادی؛ انتظار مردم از دولت
| نظر بدهید

تحقق حماسه اقتصادی؛ انتظار مردم از دولت

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تحقق حماسه سیاسی در 24 خرداد سال جاری با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی گفت:‌ مردم با امید تحقق حماسه اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی به دولت یازدهم رأی دادند که امید است رئیس جمهور نیز پای وعده‌‌های خود بایستد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،محمدسعید  اربابی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 13 شهریور) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور گفت: حماسه اقتدار سیاسی و به تبع آن انتخاب شایسته آقای روحانی و برنامه‌های ارائه شده وی در راستای ایجاد بستر اعتدال در کشور برای اعتماد قاطع نمایندگان مجلس به کابینه پیشنهادی فرصت مغتنمی را برای گذر کشور از پیچ خطرناک فعلی و دستیابی به حماسه اقتصادی فراهم آورده است. مردم با امید زیاد به دولت جدید رای دادند و دولت باید انتظارات و خواسته‌های آنان را تا حد ممکن پاسخ دهد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت و آشار در مجلس شورای اسلامی،‌ با بیان اینکه نباید خدمت به مناطق محروم را فراموش کرد، خطاب به رئیس‌جمهور یادآور شد: گرفتاری معیشت مردم جدی است و باید برای آن چاره‌ای اندیشید و من در همین جا از همراهی صمیمانه برخی مسئولین ارزشمند ملی و استانی و مدیران محلی در انجام اهداف بلند نظام  تشکر می‌کنم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: از دولت‌های نهم و دهم که به نام عدالت‌محوری و مهرورزی و با تفاوت بین عملکرد و شعار در بسیاری از مواقع بی‌عدالتی را در استان سیستان و بلوچستان نهادینه کردند انتظاری وجود نداشت. اما امید می‌رود که دولت تدبیر و امید و آقای روحانی بتواند شعار عدالت محوری آقای احمدی‌نژاد را برای به کار گیری نیروهای توانمند و شایسته بدون در نظر گرفتن قومیت، مذهب، زبان و موقعیت جغرافیایی طبق اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران عملیاتی کند.

اربابی ادامه داد: بدیهی است قومیت بلوچ به نظام اسلامی وفادار بوده و دلسوز کشور است. هرگز دست دوستی به مستکبرین و دشمنان قسم‌خورده این آب و خاک نداده و نخواهند داد. قوم بلوچ همان‌هایی هستند که سال 57 در ایرانشهر بدون شناخت و رصد تصویر آینده کشور به سیدی روحانی و تبعیدی حداکثر احترام را قائل شدند که بعدها به چهره فروزان نظام اسلامی به عنوان رهبر معظم انقلاب تبدیل شد.

اربابی افزود: از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود با در نظر گرفتن همراهی صادقانه مردم با آرای 85 درصدی در حوزه انتخابیه اینجانب به آقای روحانی خواسته‌ها و انتظارات آنان را به طور همه‌جانبه دریافت و پاسخ مناسبی به آن بدهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به رئیس‌جمهور گفت: با صراحت و مستند اعلام می‌کنم که بیشترین بی‌عدالتی و تبعیض را در دانشگاه‌های استان به نسبت سازمان‌ها برای جذب اعضای هیئت علمی متخصص بومی شاهد هستیم که در هشت سال اخیر به دلیل کج‌سلیقگی برخی مسئولین وزارت علوم این تبعیض را با عناوین و بهانه‌‌های مختلف نهادینه کرده‌اند و شک نکنید که یکی از تاثیرگذارترین اقشار در کسب مقام اولی استان سیستان و بلوچستان در میزان آرا به جنابعالی همین نخبگان بوده‌اند اکنون به این تبعیض‌ها امیدوارند.

اربابی ادامه داد: وقتی که بالاترین مقام اجرایی کشور بدون رعایت موازین قانونی 16 میلیارد تومان از بیت‌المال را به حساب دانشگاه غیردولتی خود واگذار می‌کند و تمام هدایایی که مسئولین کشورها در قبال هدایایی که از بیت‌المال تامین شده بود به مقامات ما داده‌اند، از کاخ سعدآباد خارج می‌کند آیا باید انتظار داشت که استاندار سیستان و بلوچستان دریافت خودروی مجلل، دریافت کمک‌های نقدی برای خود و فرزندش، عقد قرارداد یک میلیاردی با یک نفر به نام انجام پژوهش توسعه استان، بلاتکلیفی میلیاردها تومان کمک به مناطق همجوار منطقه آزاد چابهار و رانت و زمین‌خواری را در کارنامه خود نداشته باشد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت و آشار در مجلس افزود: شاید جای شورای نگهبان را استاندار فعلی سیستان و بلوچستان گرفته که روزی شش بار من را برای دوره بعد ردصلاحیت می‌کند. البته این را هم می‌توان به حساب عدم شناخت جایگاه رفیع شورای نگهبان و فراموش‌کاری وی به خاطر سن بالا و زندگی با ایادی رژیم ستم‌شاهی در استان اضافه کرد که واقعا حق مردم نجیب استان این فرد نبود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف خواستار رسیدگی مسئولین به این مشکلات و حل آنها شد.
منبع :تابناک



نویسنده : مدیروبلاگ:حمیدرضایی
تاریخ : دوشنبه 92 آبان 6
زمان : ساعت 7:50 عصر



مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir



ساعت فلش مذهبی


پایگاه جامع عاشورا