سفارش تبلیغ
صبا ویژن



خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی
|

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خلق حماسه سیاسی و اقتصادی را نیازمند آشنایی مردم با قرآن کریم و انس هر چه بیشتر آنان با این کتاب آسمانی دانست.
به گزارش باشگاه خبر نگارانو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، "سیدمحمد حسینی" در همایش ره توشه ویژه دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال 92 به نام سال حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: اگر می‌خواهیم حضور مردم را در حماسه‌های سیاسی و اقتصادی داشته باشیم باید آنها را با فرهنگ و معارف قرآنی آشنا کنیم. 
وی با تاکید بر اینکه کار قرآنی نباید فقط به معاونت قرآن و عترت محدود شود، اظهار داشت: تأسیس معاونت قران و عترت در وزارت ارشاد به این معنا نیست که کار قرآنی فقط محدود به این معاونت شود بلکه باید روح قرآن در همه وزارتخانه حاکم بوده و آثار هنری با محوریت قرآن تولید شود. 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به بهره‌گیری بسیاری از هنرمندان از معارف قرآن کریم اشاره کرد و افزود: اغلب هنرمندان تا حدودی وظایف خود را در قبال قرآن انجام داده‌اند اما ستاره‌هایی مانند حافظ و سعدی و مولانا در آثار خود از این دریای بیکران الهی بهره‌ زیادی بردند و آثار این بهره‌مندی امروزه بسیار حس می‌شود. 
حسینی همچنین مدیران کشور را به نگرش قرآنی در امور مختلف توصیه کرد و افزود: امروزه ابزارهای مختلف گسترده است و همه می‌توانند در همه موضوعات از قرآن بهره ببرند. 
وزیر ارشاد تاکید کرد: باید نگاه مدیران کشور قرآنی باشد و آموز‌ه‌های کلام الهی را در تمام کارها لحاظ کنند. 
حسینی با اشاره به تصویب بودجه سال 92 در مجلس خاطرنشان کرد: این روزها شاهد تصویب بودجه سال 92 در مجلس هستیم. 
وی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به اعتبارات قرآنی نگاه ویژه‌ای داشته باشند زیرا در این راه هیچ پولی هدر نمی‌رود بلکه ثمرات بسیاری در جامعه و در سطح بین المللی بهمراه دارد. 
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در بخش دیگری از سخنان با اشاره به اینکه باید همه هنرمندان در خلق آثار خود از قرآن بهره گیرند، اظهار داشت: باید کارهای هنری بسیار دقیق و منطبق بر آیات قرآن باشد. 
حسینی در عین حال تاکید کرد که البته در این خصوص باید توسط اساتید قرآن مضامین قرآنی استخراج و در اختیار هنرمندان قرار گیرد زیرا ممکن است به عنوان مثال در یک شعر از آیاتی از قرآن استفاده شود که ارتباطی با موضوع نداشته باشد. 
وزیر ارشاد قرآن کریم را فصل‌الخطاب همه امور دانست و گفت: قرآن کریم برای همه امور جامعه از قبیل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نسخه‌هایی را بیان کرده پس باید کلام وحی در همه امور گنجانده شود که به گفته وی در خود قرآن بیان شده که این کتاب فصل‌الخطاب است. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات قرآن را گامی برای آشنایی مردم با این کتاب ارزشمند دانست و گفت: هدف از برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها این است که مردم با قرآن کریم آشنا شده و در آن تدبر کنند زیرا در این صورت همه ناهنجاری‌های جامعه برطرف و آفات مرتفع می‌شود. همچنین فعالان قرآنی باید برای همه جامعه الگو باشند تا سایر مردم در زندگی رفتار آنان را سرمشق قرار دهند. 
حسینی در خاتمه به برگزاری نمایشگاه ره توشه ویژه عملکرد و دستاوردهای وزارت ارشاد در چهارسال گذشته دولت دهم اشاره و هدف از‌ برگزاری این نمایشگاه را برای این ندانست که کارهای گذشتگان نادیده گرفته و یا تخریب شود زیرا آنها هم کار کردند و زحمت‌های بسیاری کشیدند ؛ برگزاری این نمایشگاه برای این است که فعالیت‌های وزارت ارشاد بیان شده و تفسیر نتایج کار در جامعه مشخص شود تا بتوان افق آینده را ترسیم کرد.
Bookmark and Share


ادامه مطلب...
نویسنده : مدیروبلاگ:حمیدرضایی
تاریخ : دوشنبه 92 آبان 6
زمان : ساعت 7:43 عصر



مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir



ساعت فلش مذهبی


پایگاه جامع عاشورا