سفارش تبلیغ
صبا ویژن



کلید حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی است
|

 

کلید حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی است
سرویس: دیگر رسانه‌ها
سخنگوی هیات رییسه مجلس پیش‌بینی کرد که در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، چهار طیف حضور خواهند داشت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت؛ عبدالرضا مصری به بیان آرایش سیاسی احزاب و گروه‌ها در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری پرداخت.
وی در ابتدا به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» اشاره کرد و گفت: آن‌ چیزی که مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال به عنوان شعار سال جدید اعلام می‌کنند برآیندی از وضعیت کلی و آینده کشور است، اما متاسفانه ما مسئولین بعدا می فهمیم که منظور از این نامگذاری‌ها چه بوده است.
مصری ادامه داد: هرگاه از کنار نامگذاری سال‌ها، تنها در قالب یک شعار عبور کردیم مشکلات بسیاری برای کشور به وجود می‌آید، همانگونه که سال گذشته که از سوی رهبرمعظم انقلاب به عنوان «سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و » نامگذاری شد، ما مسئولان بی‌توجهی کردیم و مشکلات بسیاری در حوزه اقتصادی برای کشور به وجود آمد.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، گفت: آنجایی که تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری به وظایف مردم بر می‌گردد، مردم هوشیار و ولایتمدار ایران به صورت تمام و کمال وظیفه خود را انجام می دهند، اما متاسفانه مسئولین در این زمینه خوب عمل نمی کنند.

حماسه سیاسی یقینا محقق خواهد شد
وی در ادامه خاطرنشان کرد: حماسه سیاسی مدنظر رهبر معظم انقلاب با حضور گسترده و یکپارچه مردم در پای صندوق‌های رای در 24 خرداد محقق خواهد شد.
مصری تصریح کرد: غرب منتظر است که قدرت و قوت ما را بررسی کند و هرگونه مذاکره‌ای در خصوص مسائل هسته‌ای کشور تا قبل از انتخابات بی‌نتیجه خواهد بود، چرا که غرب می خواهد ببیند گفتمان بعدی ایران (پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری) چگونه است.

کلید حماسه سیاسی، وحدت عمومی و کلید حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی است
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، گفت: قطعا گفتمان جدید ایران بعد از انتخابات، اثر مستقیم بر روی حماسه اقتصادی خواهد داشت، چرا که بخش عمده مزاحمت‌های اقتصادی کشور دارای ریشه‌های خارجی است و اگر ما با قدرت در انتخابات ظاهر شویم، گشایش‌هایی در این راستا نیز حاصل خواهد شد.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده گفتمانی که در انتخابات ریاست جمهوری در کشور حاکم می‌شود تا هشت سال پایدار است و غرب نیز این را خوب می‌داند، بعد از اینکه قدرت و گفتمان ایران با وزن سنگینی پای میز مذاکره نشست، غرب می‌فهمد این گفتمان برای هشت سال دیگر در ایران حاکم است و سیاست‌های خود را براساس آن می‌چیند.
مصری تصریح کرد: اگر حماسه سیاسی خلق شود کلید حماسه سیاسی وحدت عمومی است، آنگاه همین حماسه سیاسی کلیدی برای دست یابی به حماسه اقتصادی خواهد بود.

فرصت و تهدید کثرت کاندیداها
وی در ادامه سخنان خود در خصوص فضای کنونی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: کثرت کاندیداها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری هم می‌تواند تهدید قلمداد شود و هم فرصت؛ از آنجایی که این موضوع سردرگمی عجیبی برای عامه مردم به وجود آورده تهدیدی برای انتخابات محسوب می شود، اما از سوی دیگر این وضعیت نشانگر آن است که انقلاب در این مدت توانسته در زمینه تربیت مدیران بسیار موفق عمل کند، به گونه‌ای که توان رییس جمهور شدن در بسیاری از افراد انقلابی دیده می‌شود.
مصری خاطرنشان کرد: تهدید دیگری که این شرایط برای کشور به وجود آورده، این است که ما حزب نداریم و معرفی افراد متعدد از سوی یک جریان سیاسی بیانگر همین موضوع است.

اگر خروجی اصولگرایان یکی نباشد، شانس پیروزی شان کم می شود
وی ادامه داد:اگر خروجی اصولگرایان یک فرد نباشد شانس پیروزی‌شان کاهش می‌یابد، اگرچه بازهم احتمال برنده شدن اصولگرایان با حضور دو کاندیدا وجود دارد ولی با اما و اگر و شایدها؛ ولی اگر با یک نفر حضور پیدا کنند بسیار قوی خواهند بود، در جبهه اصلاحات هم روند کار به همین طریق است و اگر آنها هم نتوانند به یک گزینه نهایی برسند شانس چندانی برای پیروزی در انتخابات نخواهند داشت.

برخی طیف‌ها و افراد در این انتخابات به دنبال سهم‌خواهی‌اند
وی افزود: غیر از اصولگرایان و اصلاح طلبان، دو طیف دیگر نیز در انتخابات 24 خرداد حضور دارند که یکی از آنها جریان پایداری است، این جریان ساز و کاری خارج از جریان اصولگرایی، با عنوان جریان اصولگرایی نوپدید مطرح کرده است.
وی یادآور شد: بسیاری از افراد، احزاب و گروه‌هایی که خود می‌دانند شانس چندانی برای پیروزی در انتخابات ندارند، به دنبال سهم‌خواهی از دولت آینده‌اند.

مردم تصور نکنند که دولت در رییس جمهور خلاصه می شود
مصری در ادامه به ملاک‌های انتخاب یک کاندیدای اصلح اشاره کرد و گفت: ما باید به گفتمان رای دهیم نه به اشخاص و شعارهای آنها؛ مردم نباید چنین فکر کنند که دولت در رییس جمهور خلاصه می شود و رییس جمهور می تواند تمامی مشکلات را حل خواهد کرد، مردم باید به برنامه‌های یک کاندیدا توجه کنند و ببینند که یک رییس جمهور چگونه می تواند مشکل بیکاری را مرتفع کند.
به گزارش ایسنا، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در پایان گفت: در تیم های سیاسی، وجود اسپانسرهای فکری از هر چیزی مهم تر است و مردم باید به این مهم توجه داشته باشد./
پایان پیام

ا





ادامه مطلب...
نویسنده : مدیروبلاگ:حمیدرضایی
تاریخ : چهارشنبه 92 آبان 8
زمان : ساعت 1:59 عصر



مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir



ساعت فلش مذهبی


پایگاه جامع عاشورا