سفارش تبلیغ
صبا ویژن



تاکید نمایندگان مجلس بر حضور حماسی ملت ایران در مر
|

تاکید نمایندگان مجلس بر حضور حماسی ملت ایران در مراسم 13 آبان

مجلس

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس در تذکر شفاهی در صحن علنی امروز پارلمان، خواهان اعلام کردن روز 13 آبان با عنوان روز جهانی نفی استکبار شد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگذاری تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمدعلی موسوی نماینده مردم خدابنده در مجلس در تذکر شفاهی در صحن علنی امروز پارلمان خطاب به وزیر نفت در مورد تعلل غیرقابل تحمل در خصوص گازرسانی به روستاهای شهرستان خدابنده، گفت: از وزیر نفت می‌خواهم در خصوص گازرسانی به روستاهای شهرستان خدابنده که با تعلل غیرقابل تحمل همراه است، دستورات لازم را به عوامل اجرایی مربوطه بدهد.

وی افزود: از وزیر کشور نیز تقاضا دارم در خصوص ارتقای بخش‌های شهرستان خدابنده که توسط مسئولین اجرایی وقت استان وعده داده شده و توقعاتی برای مردم منطقه ایجاد کرده‌اند را عملی کنند، چرا که این بخش‌ها استحقاق ارتقاء‌ را دارند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس تصریح کرد: از وزیر نیرو نیز می‌خواهم که درباره تقسیم آب سد "تالوار" که اعتبارات آن در اختیار آب منطقه‌ای زنجان قرار گرفته، بیش از این اجازه ندهند در حق مردم محروم شهرستان خدابنده ظلم شود.

وی ضمن گرامیداشت 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی، فرا رسیدن دهه اول محرم را نیز تسلیت گفت.

**نماینده قائمشهر در تذکر شفاهی:چرا باید وزیران 60 و 70 ساله داشته باشیم؟**

سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر نیز در تذکر شفاهی در صحن علنی امروز مجلس به وزرای صنعت، معدن و تجارت، تعاون،کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و دارایی، با اشاره به این که حل مشکلات بازنشستگان صنایع فولاد و بودجه مورد نیاز برای این کار در ماده 59 قانون بودجه سال 91 پیش بینی شده است، گفت: متاسفانه با وجود پیش‌بینی منابع لازم به دلیل عدم هماهنگی‌های لازم در دولت، مشکلات کارگران همچنان مانند گذشته باقی مانده است.

وی همچنین به رو به رو شدن کارگران فولاد با مشکلات درمانی اشاره کرد و افزود: لازم است دولت به این موضوع رسیدگی کند، زیرا 78 هزار نفر درگیر این موضوع هستند و دولت باید در این مورد اقداماتی انجام دهد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلسدر ادامه از دولت خواست تا از نیروی جوانان بیشتر استفاده بیشتری کند.

حسینی در هیمن زمینه تصریح کرد:دولت صندوق یا کانون بازنشستگان نیست، در حالی که امام(ره) انقلاب را با جوانان 20 ساله و وزیران، 20 ساله، 25 ساله و 30 ساله اداره کرده است، چرا ما باید وزیران 60 و 70 ساله داشته باشیم؟

**افتخاری: مسئولان 13 آبان را روز جهانی نفی استکبار اعلام کنند**

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس نیز در تذکر شفاهی در صحن علنی بهارستان از مسئولان دولتی خواست تا با انجام رایزنی‌های لازم، روز 13 آبان را به عنوان روز جهانی نفی استکبار جهانی اعلام کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه روز 13 آبان قرار داریم،بنابراین انتظار می‌رود شعار «‌مرگ بر آمریکا» که نفی استکبار است و ریشه قرآنی نیز دارد و با تفرت انسان‌ها همسو است، امسال پررنگ‌تر از سال‌های دیگر مطرح شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد:‌ اگر روزی که در کشورمان لانه جاسوسی را تسخیر کردیم، دنیا پیام ما را می‌گرفت، امروز جهان به لانه جاسوسی آمریکا تبدیل نمی‌شد.

افتخاری ضمن دعوت از مردم برای حضور پرشور در مراسم 13 آبان، اظهارداشت: از مسئولان می‌خواهم با رایزنی‌های لازم، روز 13 آبان را به عنوان روز جهانی نفی استکبار جهانی اعلام کنند و این شعار را در کل جهان منتشر کنند تا جلوی همه فرصت‌طلبی‌های استکبار جهانی گرفته شود.

وی در ادامه درباره مشکلات حوزه انتخابیه‌اش،گفت: نیاز است که به صورت پروژه‌‌ای و بر اساس آمایش سرزمینی و به صورت تراز جمعیتی برنامه‌‌ای برای رفع مشکلات مردم چه در حاشیه و چه در شهر تهران تدارک دیده شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، افزود: تهران به عنوان یک کلانشهر، باوجود تعداد جمعیت و حساسیتی که دارد، متاسفانه از اکثریت ادارات مستقل بی‌بهره است که انتظار می‌رود اقدامات سریعی در جهت تشکیل اداره‌‌های مستقل در تهران انجام شود.

**انتقاد نماینده سقز از افزایش 420 درصدی انشعاب برق در کردستان**

 محسن بیگلری نماینده مردم سقز در مجلس در تذکر شفاهی رئیس جمهور، گفت: مردم کردستان منتظر اجرای بیانیه 10 ماده‌ای در مورد قومیت‌ها و مذاهب و انتخاب استانداران بومی هستند.

وی همچنین در تذکر به وزیر صنعت از عدم اجرایی شدن مصوبه منطقه ویژه بانه، گرانی کالاهای اساسی و فشارهای ناشی از آن بر مردم گلایه کرد و از وزیر کشور نیز خواست تا به بازگشایی بازار مرزی سیروان، و سقز و تاخیر در انتخاب استاندار کردستان رسیدگی کند.

نماینده مردم سقز در مجلس، از وزیر نیرو خواست تا مدیریت سدها در کردستان را به این استان واگذار کند و همچنین از افزایش 420 درصدی حق انشعاب برق انتقاد کرد.

بیگلری همچینین از وزیر راه‌و‌شهر سازی خواست تا به وضعیت راه‌های استان کردستان بیشتر رسیدگی کند.

وی همچنین خواستار جلوگیری از تعطیلی طرح‌های بیمارستانی در سقز و از طرفی نیز خواهان تکمیل بزرگراه کرمانشاه میان دوآب شد.

نماینده مردم سقز در مجلس خواهان رسیدگی به وضعیت طرح مسکن مهر در منطقه، افزایش قیمت این واحدها و جلوگیری از تاخیر در ساخت‌‌وسازها شد.

**زاهدی: دانشجویان ایرانی همواره مقابل خوی استکباری آمریکا ایستاده‌اند**

 محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تذکر شفاهی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهارداشت:دانشجویان ایرانی همواره بیدار و مبارز بوده‌اند و در طول انقلاب در مقابل خوی استکباری آمریکا و ایادی آن ایستاده‌اند.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت شهدای دانشجو و قدردانی از دانشجویان خط امام که با خلق انقلاب دوم ماهیت جاسوسی آمریکا را به جهانیان شناساندند، گفت: جامعه دانشگاهی در کنار آحاد ملت در روز سیزده آبان با حضور پرشور خود در مراسم استکبارستیزی خشم و انزجار خود را از تزویر و دروغ اعلام می‌کند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در تذکری خطاب به رئیس‌جمهور، خواستار تعیین تکلیف سریع‌تر مدیریت استان کرمان شد.

**نماینده گرگان: حادثه 5 آذر گرگان هم‌تراز وقایع انقلاب قلمداد شود**

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عیسی امامی نماینده مردم گرگان در مجلس نیز در تذکر شفاهی در صحن علنی امروز مجلس، گفت: حادثه پنج آذر 57 گرگان که به شهادت ده‌ها نفر و مجروحیت صدها گرگانی در اعتراض به هتک حرمت حرم مطهر امام رضا (ع) در امامزاده عبدالله گرگان منجر شد، می‌بایست هم‌تراز با سایر وقایع تاریخ انقلاب اسلامی گرامی داشته شود.

وی در ادامه از رئیس‌جمهور خواست با قرار دادن این حادثه تاریخی در ردیف وقایع ماندگار تاریخ انقلاب که با ددمنشی رژیم شاهنشاهی اعتراض مردمی به خاک و خون کشیده شد، از مردم همیشه در صحنه گرگان و استان گلستان در پیروزی انقلاب قدردانی شود.

 



ادامه مطلب...
نویسنده : مدیروبلاگ:حمیدرضایی
تاریخ : یکشنبه 92 آبان 12
زمان : ساعت 2:36 عصر



مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir



ساعت فلش مذهبی


پایگاه جامع عاشورا